Media old

Samples of ITRL media coverage.

2018-04-01 | Trots dödsolyckan: alla vill fortsätta att utveckla själkörande bilar (in Swedish)
Anna Pernestål Brenden comments on the accident with an uber car in Arizona at SVT news.

2018-04-01 | Förarlösa lastbilskonvojer fortsätter att testas – debatt om säkerheten (in Swedish)
Jonas Mårtensson about self-driving trucks in platooning at SVT.

2018-03-31 | Dödsolycka med självkörande Tesla väcker frågor om varningssystem  (in Swedish)
Anna Pernestål Brenden comments on the accident with an Uber car in Arizona in the Swedish newspaper Dagens Nyheter (DN).

2018-02-08 | Självkörande bussar - är det framtidens kollektivtrafik? (in Swedish)
The Swedish government writes about the pilot with selfdriving busses in Kista. ITRL leads the assessment of the pilot.

2018-01-24 | Osäkert om förarlösa fordon ger miljövinst  (in Swedish)
Anna Pernestål Brenden from ITRL participates in the Swedish Radio program Klotet, and discusses the potential environmental consecuences of selfdriving vehicles.

2017-10-17 | KTH campus fyller 100 år: "Här forskas det på självstyrande bilar”  (in Swedish)
Swedish TV4 came to visit our Smart Mobility Lab and met with Jonas Mårtensson.

2017-10-12 | Kan privatbilismen försvaras  (Finnish television, in Swedish)
Anna Pernestål Brenden from ITRL participates in a broadcasted discussion on the future of private car traffic. (From 02:40)

2017-09-04 | Forskare: självkörande bilar förändrar städerna inom bara några år  (in Swedish)
Anna Pernestål Brenden from ITRL participates in Vetenskapens Värld in swedish television SVT, and talks about how selfdriving vehicles can change life in cities.